اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

آخرين جلسه رسيدگي به اتهامات پنج تن از بازداشت شدگان تجمعات روز عاشورا صبح روز شنبه در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران با حضور وکلاي متهمان و نماينده مدعي العموم برگزار شد.

خبرگزاری هرانا - حقوق زندانیان: آخرين جلسه رسيدگي به اتهامات پنج نفر از بازداشت شدگان تجمعات روز عاشورا، با حضور وکلاي متهمان و نماينده مدعي العموم برگزار شد.

به گزارش دادسراي عمومي و انقلاب تهران،‌ در اين جلسه که صبح روز شنبه در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران برگزار شد، نماينده دادستان با قرائت كيفرخواست، خواستار مجازات متهم رديف سوم اين پرونده به اتهام محاربه از طريق هواداري، ارتباط و تلاش موثر براي سازمان مجاهدین خلق، اجتماع و تباني عليه امنيت كشور و فعاليت تبليغي عليه نظام به نفع سازمان مجاهدین خلق از طريق تهيه و ارسال عكس و فيلم شد.

پس از اظهارات نماينده دادستان،‌ متهم رديف سوم به دفاع از خود پرداخت. وی اظهار داشت که در برخی تجمعات تنها به وسیله ی دوربین تلفن همراه خود عکس و فیلم تهیه می کرده و بعضا آن ها را از طریق اینترنت منتشر کرده است.

در ادامه اين جلسه،‌ نماينده مدعي العموم كيفرخواست عليه متهم رديف چهارم و پنجم را نیز مشابه آنچه برای متهم ردیف سوم قرائت کرده بود، خواند.

متهم ردیف چهارم كه 2 برادر وي جزو اعدام شدگان دهه ی شصت بودند، در مقام دفاع از خود گفت: صرفا در برخی تجمعات حضور داشته و نسبت به تهیه ی عکس و فیلم اقدامی نکرده است.

گفتنی است متهم ردیف پنجم نیز پیش تر نیز محكوم به هواداري از سازمان مجاهدین شده بود.

در اين جلسه دادگاه، پس از دفاع هر يك از متهمان از اتهامات خود، وكلاي مدافع آنان نيز بطور مشروح از متهمان دفاع كرده و اتهام محاربه را ناروا داستند و علاوه بر آن،‌ لوايح دفاعيه از موكلان خود را نيز به دادگاه تقديم كردند.

در پايان جلسه نیز رئيس دادگاه گفت بزودي راي متهمان صادر و اعلام خواهد شد.

لازم ذکراست جلسه محاكمه دو تن از متهمان اين پرونده هفته گذشته در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران برگزار شده بود.

0 نظرات

ارسال یک نظر