اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

علی نصیری و عادل کریمی، دو تن از بازداشت‌شدگان تجمع‌های اعتراضی سالروز کشف حجاب هستند که علیرغم وعده آزادی، هنوز در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می‌برند.

Hejab

بنابرگزارش‌های دریافتی، علی نصیری و عادل کریمی شب شنبه ۱۹ دی‌ماه در حوالی میدان انقلاب بازداشت شدند. این دو جوان در یک مغازه لوسترفروشی در بازار تهران مشغول به کار بودند. تداوم بازداشت این دو زندانی سیاسی نگرانی خانواده آنان را افزایش داده است چرا که مسئولان قضایی اظهار داشتند ظرف یک‌ هفته آنان را آزاد خواهند نمود اما پس از گذشت ۱۸ روز هنوز در بازداشت هستند و از محل نگهداری آنها اطلاعی در دسترس نیست.

بنابر گزارش شاهدین عینی شب شنبه ۱۹ دی‌ماه تجمع‌هایی در حوالی میدان انقلاب و آزادی در اعتراض به حجاب اجباری برگزار گردید که با یورش نیروهای امنیتی و لباس‌شخصی مواجه گشت. از تعداد و اسامی دقیق بازداشت‌شدگان این روز اطلاع دقیقی در دسترس نیست.


۷ بهمن ۱۳۸۸
منبع : کمیته گزارشگران حقوق بشر

0 نظرات

ارسال یک نظر