اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

صدور كیفرخواست برای 250 نفر از متهمان روزعاشورا

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۲:۲۴ | 0 نظرات »


خبرگزاری هرانا - حکم محمد امین ولیان صادر شده و در مرحله ابلاغ است.اوحق اعتراض در مرحله عالی را دارد.

به گزارش ایلنا،عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست سابق و جدید دادسرای ناحیه 27 با بیان این مطالب درخصوص دیگر متهمان روز عاشورا گفت: البته ما كسانی را كه تحقیقات در مورد آنها تكمیل شده و یا دلایل برای اتهام آنها كافی نیست را به تدریج آزاد می‌كنیم.
دادستان تهران ادامه داد: برای تعیین و تكلیف پرونده‌های مذكور در بخش دادگاه‌های انقلاب همكاران ما به صورت شبانه روزی در حال رسیدگی به این پرونده‌ها هستند.

وی همچنین در خصوص خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر اینكه اجرای حکم اعدام محمد علی ولیان از دستگیر شدگان روز عاشورا اظهارداشت: این خبر تكذیب می‌شود، نامبرده یكی از متهمان دادگاهی بوده كه حكم وی صادر شده و در مرحله ابلاغ است. وی تا 22 اسفند حق اعتراض دارد.

دولت آبادی ادامه داد: این متهم با حضور وكیل محاكمه شده و حق اعتراض در مرحله عالی را نیز دارد.

وی تاكید كرد:عده‌ای این حكم را بهانه‌ای برای انتشار اخبار غیر واقعی خود كرده‌اند كه اجرا یا تایید شدن آن از سوی دادگاه تجدیدنظر تكذیب می‌شود زیرا حكم در وضع فعلی صادر و در مرحله ابلاغ به محكوم است

0 نظرات

ارسال یک نظر