اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

محمد ملکی به محاربه متهم شده است

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۲:۲۱ | 0 نظرات »


خبرگزاری هرانا - محمد شریف، وکیل آقای ملکی، به خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفته است: "طبق کیفرخواست صادره موکلم به اتهام ارتباط با یکی از سازمان های غیرقانونی و به استناد ماده ۱۸۶ قانون مجازات اسلامی به محاربه متهم شده است."

به گزارش بی بی سی، با توجه به پرونده های قبلی محمد ملکی ۷۷ ساله، به نظر می رسد گروه غیرقانونی مورد اشاره آقای شریف، سازمان مجاهدین خلق باشد که در ادبیات حکومت ایران با عنوان "منافقین" از آنها یاد می شود. آقای ملکی همواره این اتهام را رد کرده است.

محمد شریف اتهام های دیگر آقای ملکی را توهن به آیت الله خمینی، آیت الله خامنه ای و تبلیغ علیه نظام عنوان کرد و گفت: "وقت رسیدگی به پرونده موکلم ۲۴ فروردین ۱۳۸۹ تعیین شده که با توجه به وخامت وضع جسمانی موکلم امیدوارم در روز اعلام شده جهت رسیدگی قادر به حضور در دادگاه شود."

محمد ملکی به سرطان پروستات مبتلاست و از بیماری دیابت و نارسایی های قلبی نیز رنج می برد و پیش از بازداشت عملا در منزلش بستری بوده است. بعد از آزادی نیز درمان آقای ملکی بلافاصله پیگیری شده است.

محمد ملکی از جمله مخالفان سیاسی حکومت ایران است. او پیش از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری ایران در نوشته ای اعلام کرده بود به دلیل سوابق کاندیداها و ساختار سیاسی ایران، در انتخابات شرکت نخواهد کرد. بعد از انتخابات نیز نوشته یا بیانیه یا عکس العملی از جانب او درباره وقایع ایران منتشر نشده بود.

محمد ملکی اولین رئیس دانشگاه تهران بعد از انقلاب بود که با انقلاب فرهنگی و بسته شدن دانشگاه ها، از این سمت برکنار شد. آقای ملکی از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۵ در زندان بود و بعدها یک بار دیگر نیز در سال ۱۳۷۹ به همراه تعدادی از فعالان ملی - مذهبی دستگیر شد و مدتی را در زندان گذراند.


0 نظرات

ارسال یک نظر