اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

خبرگزاری هرانا - نیروهای امنیتی با مراجعه به منزل پدری کیوان رفیعی ، فعال حقوق بشر، بدون ارائه هیچگونه حکم و اتهامی، خواهر وی را بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.

به گزارش هرانا، نیروهای امنیتی همزمان با بازداشت های گسترده 11 اسفندماه که با هدف متوقف کردن فعالیت های مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران تاکنون بالغ بر 29 یورش ارزیابی شده است، در ساعت 22 شب 11 اسفندماه با مراجعه به منزل پدری کیوان رفیعی، دبیرکل سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اقدام به بازداشت خواهر وی کردند.

به گفته کیوان رفیعی، خواهر وی دانشجوی حسابداری در مقطع کارشناسی بوده، اما فاقد هیچگونه سابقه فعالیت سیاسی یا حتی حضور در عرصه فعالیتهای حقوق بشری است، نیروهای امنیتی که از اطلاعات سپاه پاسداران در دو تیم از شهرهای تهران و گرگان بوده اند، به طور ضمنی از فعالیت های برادر وی و "نگذاشتن چاره!" سخن گفته اند.

بنا به گفته نیروهای امنیتی پس از انتقال خانم رفیعی به بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران در شهر گرگان، روز 12 اسفندماه وی را به شهر تهران انتقال داده اند. از سرنوشت وی پس از بازداشت هیچگونه اطلاعی در دست نیست.

کیوان رفیعی، در گفتگو با هرانا، ضمن نگران کننده خواندن رویکردی که سیستم امنیتی برای جلوگیری از فعالیت فعالانی که امکان بازداشت آنان را ندارد پیش گرفته است گفت "این اقدام غیرانسانی در واقع نوعی گروگانگیری است، اینگونه اقدامات باید مورد توجه جدی جامعه بین الملل و سایر مدافعان حقوق بشر قرار گیرد، هر چند این قبیل اقدامات موجب کمترین وقفه ای در عزم و اراده ما در باب تداوم فعالیت های حقوق بشری نخواهد شد، اما یقیناً بی توجهی به آن موجب تعمیق و گسترش رویکرد غیرقانونی و غیرانسانی مورد اشاره خواهد بود"

لازم به ذکر است، مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران پیش تر، طی اطلاعیه هایی از هجمه بی سابقه نهادهای امنیتی به اعضای خود سخن گفته بود.


0 نظرات

ارسال یک نظر