اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

“ هشدار عفو بین‌الملل در مورد خطر اعدام حبیب‌الله لطیفی ”

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۴:۵۶ | 0 نظرات »

سازمان عفوبین الملل با انتشار بیانیه‌ای با اعلام این که حبیب الله لطیفی، شهروند کرد ایرانی که به اعدام محکوم شده است، به سلول انفرادی مننقل شده، نسبت به اعدام وی در روزهای آینده هشدار داده است. سازمان عفو بین‌الملل روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است، حبیب‌الله لطیفی، شهروند کرد ایرانی، به سلول انفرادی در زندان سنندج منتقل شده است.به نوشته این سازمان طرفدار حقوق بشر در جهان، انتقال زندانیان محکوم به اعدام به سلول انفرادی در ایران، معمولاً بیانگر آن است که زندانی چند روز دیگر اعدام خواهد شد.

حبیب‌الله لطیفی، دانشجوی حقوق دانشگاه آزاد ایلام دو سال پیش از سوی دادگاه انقلاب سنندج و بدون حضور وکیل یا اعضای خانواده‌اش در پشت درهای بسته به اتهام عضویت در گروه پژاک و «محاربه» به اعدام محکوم شد.

یک سال بعد از صدور این حکم دادگاه تجدید نظر نیز حکم اعدام این شهروند کرد ایرانی را تایید کرد. بر اساس اعلام عفو بین‌الملل وی حدود یک هفته پیش به سلول انفرادی منتقل شده و ممکن است «هر آن» اعدام شود. عفو بین‌الملل افزوده است، شِرکو معارفی، یک جوان کرد دیگر نیز، که در سقز به اعدام محکوم شده است، همچنان در «سلول مرگ» نگهداری می‌شود.

در ماه‌های اخیر چندین نفر از شهروندان کرد ایرانی به اعدام محکوم شده‌اند، که به نوشته عفو بین‌الملل این اقدامات به تلافی ترور چند تن از مقام‌های محلی در مناطق کردنشین صورت می‌گیرد.

در جریان سلسله ترورهای شهریور ماه گذشته در مناطق کردنشین ایران، نماینده استان کردستان در مجلس خبرگان، رئیس شورای شهر سنندج و یک روحانی سنی‌مذهب که در انتخابات ۲۲ خردادماه از محمود احمدی‌نژاد حمایت کرده بود، کشته شدند. همچنین چند روز پیش نیز دادستان شهرستان خوی نیز در جریان یک سوقصد جان خود را از دست داد.سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه خود همچنین با محکوم کردن اقدام‌های تروریستی علیه شهروندان غیرنظامی، از حامیان حقوق بشر در سراسر جهان خواسته‌ است، با ارسال نامه به رهبر جمهوری اسلامی و مقام‌های قضایی ایران از آنها بخواهند، اجرای حکم اعدام حبیب‌الله لطیفی را متوقف کرده و حکم اعدام وی و شیرکو معارفی را لغو کنند.در آبان ماه سال جاری نیز احسان فتاحیان، جوان ۲۷ ساله کرد ایرانی که به اتهام محاربه به مرگ محکوم شده بود، علیرغم درخواست‌های طرفداران حقوق بشر در سنندج اعدام شد.به دنبال اعدام وی چندین تن از نمایندگان مناطق کردنشین در مجلس شورا با ارسال نامه‌ای به رییس قوه قضاییه خواستار پایان بخشیدن به «اعدام جوانان کرد» در ایران شده بودند.

0 نظرات

ارسال یک نظر