اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

علی‌بابا به اعدام محکوم شد

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۲:۴۷ | 0 نظرات »



خبرگزاری هرانا- روز 9 آبان 83، مأموران کلانتری 109 بهارستان از وقوع یک فقره درگیری جمعی منجر به قتل در خیابان «امین ‌حضور» با خبر شدند.
به گزارش فارس، مأموران با حضور در محل حادثه متوجه شدند تعدادی جوان به دلایل نامعلومی با هم درگیر شدند که در این درگیری جوانی به نام «روح‌الله» بر اثر اصابت چاقو به قتل رسیده است.
با انجام تحقیقات اولیه و اظهارات شاهدان حادثه‌ عامل قتل، جوانی به نام «مهیار» ملقب به «علی‌بابا» است که بعد از درگیری متواری شده است و نشانی مشخصی از وی در دست نیست.
متهم، در تحقیقات اولیه ، منکر ارتکاب قتل شد ولی در ادامه مراحل تحقیقات به وارد کردن 2 ضربه چاقو به بدن مقتول اعتراف کرد.
بعد از انجام تحقیقات، پرونده به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و آخرین جلسه رسیدگی به این پرونده دوشنبه گذشته در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی حسن تردست برگزار شد.
سید مصطفی سیدرضایی، نماینده دادستان ضمن قرائت کیفرخواست گفت: مهیار، متهم ردیف اول به اتهام مباشرت در قتل عمدی و میلاد متهم ردیف دوم،‌ متهم به معاونت در قتل عمدی هستند و با توجه به مدارک موجود در پرونده مانند، گزارش پلیس، شکایت اولیای‌دم، نظریه پزشکی قانونی و اظهارات متهمان ، تقاضای مجازات متهمان را دارم.
بعد از اظهارات نماینده دادستان، اولیای‌دم نیز با اعلام شکایت مجدد از متهم ردیف اول، تقاضای خود را قصاص متهم عنوان کردند.
قاضی تردست بعد از مشورت با مستشاران دادگاه، متهم ردیف اول را به اعدام و متهم ردیف دوم را تبرئه کرد.
منبع خبر :

0 نظرات

ارسال یک نظر