اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

صدور یک سال حبس تعزیزی و ۷۴ ضربه شلاق برای پیمان عارف

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۱:۱۶ | 0 نظرات »

رهانا:‌ حکم پیمان عارف روزنامه نگار و فعال دانشجویی بازداشت شده در هفته نخست بعد از انتخابات توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران صادر شده است.

به گزارش رهانا، پیمان عارف شنبه هفته گذشته چهارم اسفند به اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در گروه های برانداز» به استناد عضویت در جبهه ملی ایران و «اهانت به رئیس جمهور» به استناد نامه سرگشاده ۵ خرداد وی به احمدی نژاد ، با حضور وکایش محمد علی دادخواه، سید محمد رضا فقیهی و محمد اولیایی فرد توسط قاضی پیر عباسی رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعابس محاکمه شده بود.

پیمان عارف ‌سه شنبه یازدهم اسفند جهت ابلاغ حکم از اوین با دادگاه آورده شد و در رای صادره وی با برائت از اتهام عضویت در گروههای بر انداز، به جهت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یکسال حبس تعزیری و به جهت اهانت به رئیس جمهور (محمود احمدی نژاد) به تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

گفتنی است پیمان عارف پیشتر به دلیل سخنرانی در دانشگاه تهران در سال ۸۱ در حمایت ار دکتر آغاجری – توسط همین شعبه در زمان ریاست قاضی حداد در رای صادر در سال ۸۴ به یکسال ونیم زندان محکوم شده بود که پس از بازداشتش در ۲۸ خرداد این رای به اجرا در آمد و اکنون در حال گذراندن این حکم است که حدود نه ما از آن سپری شده است.

و همچنین در متن رای آمده است : « دادگاه با توجه به سابقه دار بودن متهم و تجری وی این مقدار مجازات را برای تنبیه متهم کافی ندانسته لذا با استناد به ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی متهم را به صورت مادام العمر از حرفه روزنامه نگاری و شرکت در احزاب سیاسی به هر نحوی (عضویت یا هواداری) محروم می‌کنیم.

0 نظرات

ارسال یک نظر