اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.


کمپین بین المللی حقوق بشر : عبدالرضا قنبری که در یکی از دادگاه های بعد از روز عاشورا به خاطر شرکت در تجمعات روز عاشورا به محاربه متهم شده بود ، با حکم قاضی صلواتی به اعدام محکوم شده است. کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران اطلاع حاصل کرده که قنبری از حق دادرسی عادلانه محروم بوده و امکان انتخاب و گفتگو با وکیل و تنظیم لایحه دفاعیه را نداشته است.

کمپین بین المللی حقوق بشر از مقامات قوه قضاییه ایران می خواهد که شرایط دادرسی عادلانه و از جمله دسترسی آزاد به وکیل تعیینی را برای افرادی همچون عبدالرضا قنبری فراهم کند و از تعجیل برای به چوبه دار سپردن افرادی که اتهامات مطرح شده علیه آنها با مجازات های تعیین هیچ تناسبی ندارد خودداری کنند. با توجه به ماهیت غیرقابل بازگشت حکم اعدام و نیز شایبه جدی نسبت به ماهیت سیاسی بسیاری از احکام صادر شده بعد از انتخابات ۲۲ خرداد سال گذشته، اشتیاق قضات قوه قضاییه ایران برای صدور حکم محاربه و یا اعدام شگفت انگیز به نظر می رسد.

در روز هشتم بهمن دو تن از متهمان سیاسی زندانی به نام آرش رحمانی پور ومحمدرضا علی زمانی درحالی که وکیل و نیز خانواده آنها خبری از زمان اجرای حکم نداشتند در کمال ناباوری افکار عمومی اعدام شدند.

عاشورا که مذهبی ترین مناسبت مذهبی در ایران به شمار می رود امسال به یکی از خونین ترین روزهای سال تبدیل شد به نحوی که حداقل ۷ نفر کشته شده و صدها نفر نیز بازداشت شدند. عباس جعفری دولت آبادی همچنین گفته است که برای ۲۵۰ بازداشت شده روز عاشورا کیفرخواست صادر شده که بسیاری از آنها دادگاهی شده***اند.

عبدالرضا قنبری ۴۲ سال دارد و ساکن محله فقیر نشین قیام دشت ورامین میباشد. عبدالرضا قنبری معلم است و گفته می شود که تنها جرم او شرکت در اعتراضات مردمی روز عاشورا و شعار دادن علیه آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی است. وی پس از بازداشت در روز عاشورا در بند امنیتی « ۲-الف » وابسته به اطلاعات سپاه منتقل و نگهداری شده است. در تاریخ ۱۰ بهمن و بدون اطلاع خانواده و بدون اینکه امکان انتخاب وکیل داشته باشد و حتی در شرایطی که هیچگونه ملاقاتی با خانواده و وکیل تعیینی اش داشته باشد ، در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی حاضر و به شرکت در راهپیمایی روز عاشورا و برخی دیگر موضوعات اعتراف کرد. یکی از افرادی که از نزدیک پرونده وی را دنبال می کنند به کمپین گفت که این اعترافات تحت فشار وشکنجه از وی گرفته شده است. او تا کنون از وکیل محروم بوده و به تازگی به بندعمومی زندان انتقال پیدا کرده است.

پرونده قنبری هم اکنون مانند دیگر متهمانی که دادستان تهران به آن اشاره کرده در مرحله تجدید نظر است و بی اطلاعی خانواده از جزییات پرونده و فقدان امکان انتخاب وکیل تعیینی و به علاوه تصمیم دادگاه بر اعلام نکردن اسامی افراد محکوم شده به اعدام نگرانی جدی را در خصوص اجرای حکم وی و دیگر افراد دستگیر شده درجریان تجمعات پس از انتخابات افزایش داده است

روز دوشنبه عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران پس از دیدار با آیت الله نوری همدانی در قم گفت که حکم شش تن از متهمان حوادث روز عاشورا صادر شده و در مرحله تجدید نظر است. اگر چه پیش تر از آن دادستانی اعلام کرده بود که برای یازده تن از بازداشت شدگان روز عاشورا درخواست اعدام کرده است. دادستان تهران همچنین گفته است که قوه قضاییه دادستان تهران افزوده که قوه قضائیه تنها اعضای «گروهک***ها*** و سازمان***های ضدانقلاب» را محاکمه کرده و افراد «نادم» از اقدامات خود را آزاد کرده است. دادستان تهران جزییاتی در خصوص چگونگی رابطه افراد یاد شده با این سازمان را منتشرنشده است

2 نظرات

  1. ناشناس // ۲۴ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۳:۳۰  

    آقایان قضات مسلمان به چه دلیل خود را عین اسلام میدانید و مسلمان دیگری را محارب با اسلام میخوانید؟ اگر حکم حکومتی از خداوند یکتا به شما داده شده نشان دهید تا همگان بدانند . جنابانی که خود را جاری کننده امر خدا میدانید و طبق این از هر حکمی صادر کردن ابایی ندارید آیا به خود جرات میدهید حکم خدا را در مورد آن دجال یا شیطانی که بالای سر همه است اجرا کنید و لا اقل چند حدیث در باره او نقل کنید ؟ نه نمیکنید چون میدانید او دجال است و مجازات میکند . پس کسیکه در اصل اول دین یعنی توحید اینگونه است به چه حقی بر دیگر مسلمین اینگونه حکم میدهد ؟

  2. ناشناس // ۲۴ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۷:۴۱  

    این دولت سرمایه داری مذهبی گمارده نظام سرمایه جهانی با استاد اعظم هایی چون مصباح یزدی فراماسونری فقط زورشان به مسصتضعفان جامعه میرسد. کارگرانی چون منصور اسانلو و معلمانی چون عبدالرضا قنبری و اساتید دانشگاه چون هاشم اقاجاری را برای خشنودی اربابانشان به بند کشیده و مغز های ایران را به ضحاک جهانی میبرند. و کاری با دزد های جامعه چون خانواده رفسنجانی، ناطق نوری و کنی ندارند. یادمان نرود که در خواست حکم اعدام استاد اقاجاری را نیز امام مصباح فراماسونری داده بود همان شخصی که معلم کبیر انقلاب دکتر شریعتی را که سد راهش بود، در لندن برایش قربانی کردند. این خون اشامهای مزدور جهانی چون حسینیان، سعید امامی، قاضی مرتضوی، قاضی صلواتی مدت 30 سال است که اندک اندک در قوه قضایی و نظامی رخنه داده شده اند. وظیفه روشنگران و رسانه هاست که یکایک این مزدوران و تاریخچه کاهایشان را به مردم عادی بشناسانند در غیر اینصورت به کار نخبه کشی خود ادامه خواهند داد.
    مزدک

ارسال یک نظر