اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

محکومیت ۵ شهروند بهایی شیراز به ۱۰ ماه حبس تعزیری

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۰:۱۳ | 0 نظرات »

کمیته گزارشگران حقوق بشر - پنج نفر از شهروندان بهایی شیراز به نام‌های هاله هوشمندی، کیوان کرمی، فرهام (هادی) معصومی، افشین احسنیان و وحدت دانا توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به اتهام تبلیغ علیه نظام محاکمه و هریک به ده ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

دو تن از این افراد به نام‌های هاله هوشمندی و فرهام معصومی قبلا جز ۵۴ نفر بهایی بازداشتی بودند که اردیبهشت‌ماه سال ۸۵ در حین انجام خدمات اجتماعی و انسان‌دوستانه در چارچوب یک برنامه سوادآموزی که توسط یونیسف حمایت می‌شد، به تدریس کودکان بی‌بضاعت و بعضا خیابانی مناطق محروم شیراز می‌پرداختند و یک سال حبس تعلیقی به اتهام تبلیغ علیه نظام داشته‌اند.

آقایان حسین رئیسی و دادفر وکلای ایشان قصد تجدید نظرخواهی بعد از ابلاغ ح کم را دارند اما متن حکم تا کنون ابلاغ نشده و تنها به صورت شفاهی اعلام شده است.

هاله هوشمندی، کیوان کرمی ، فرهام معصومی و افشین احسنیان در زمستان سال گذشته و وحدت دانا در تاریخ ۵ اردیبهشت امسال بازداشت شده بودند.


کميته گزارشگران حقوق بشر

0 نظرات

ارسال یک نظر