اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

انتقال زندانی زن محکوم به اعدام، زینب جلالیان به مکانی نامعلوم

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۲:۴۴ | 0 نظرات »



خبرگزاری دیده بان حقوق بشر کردستان؛ زینب جلالیان، زندانی کورد محکوم به اعدام از یکماه پیش توسط ماموران اداره ی آگاهی کرمانشاه بدون حکم قاضی از زندان زنان کانون اصلاح و تربیت این شهر خارج شده و تا کنون هیچ خبری از وی در دست نیست.

خلیل بهرامیان، وکیل دادگستری امروز چهارشنبه 19 اسفند ماه در گفتگویی با خبرگزاری دیده بان حقوق بشر کردستان ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: بنده روز دوشنبه 17 اسفند به کرمانشاه رفتم تا وکالت خانم جلالیان را به عهده بگیرم. برای وکالت، بنده می بایستی حتماً با ایشان ملاقات می کردم و وکالت نامه امضا شده از خانم جلالیان می گرفتم اما متاسفانه موفق به این کار نشدم چون نتوانستم با ایشان ملاقات داشته باشم. هر چند بنده برای دفاع از ایشان رفتم اما هنوز وکالت من مسجل نیست.

بهرامیان اضافه کرد: روز دوشنبه که به کرمانشاه رفتم، معاون دادستان و دادسرای کرمانشاه هماهنگی های لازم را انجام دادند. آنها هیچ گونه مشکلی با بنده نداشتند. سپس برای ملاقات با خانم جلالیان به زندان دیزل آباد کرمانشاه رفتم. در آنجا به من گفتند که زندان دیزل آباد مردانه است و هیچ زندانی زنی در آنجا نگهداری نمی شود. آنها گفتند برای ملاقات با خانم جلالیان باید به زندان زنان کانون اصلاح و تربیت بروید که در مسیر جاده کرمانشاه به سنندج است. لذا بنده هم به کانون مراجعه کردم اما در آنجا نیز یک سرباز جلوی در از طرف مدیریت کانون اطلاع داد که خانم جلالیان را یکماه پیش ماموران آگاهی کرمانشاه بدون حکم قاضی از اینجا برده اند و ما هیچ اطلاعی از ایشان نداریم. هر چه هم اصرار کردم و پرسیدم «آخه کدام قسمت؟!»، «کدام سازمان؟!»، آن سرباز در مقابل تعجب و سوالهای بنده از طرف مدیریت کانون فقط گفت که «ما هیچی نمی دانیم».

این وکیل دادگستری با ابراز نگرانی از وضعیت و سرنوشت زینب جلالیان در ادامه سخنانش افزود: در حال حاضر سوالی که بنده از مسئولان دارم این است، « خانم جلالیان دادگاهی شده اند و حکم اعدامشان هم صادر شده بنابراین چه لزومی دارد که ایشان را از زندان خارج و به مکان نامعلومی منتقل کنند؟!!»

خلیل بهرامیان، وکیل دادگستری در پایان سخنانش گفت: الان برای بنده فقط یک راه باقی مانده که جهت اعتراض به دادسرای کل کشور، قوه قضائیه و دفتر مقام معظم رهبری مراجعه کنم.

گفتنی است؛ خروج زینب جلالیان از محل زندانش و انتقال ایشان به مکانی نامعلوم باعث نگرانی بسیاری از فعالان حقوق بشر شده است. برخی از آنان معتقدند احتمال اجرای حکم اعدام خانم زینب جلالیان با این انتقال می تواند قوت بگیرد.
چهارشنبه، 19 اسفند ماه 1388

0 نظرات

ارسال یک نظر