اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

صدور حکم اعدام برای یک جوان متهم به قتل

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۰:۰۶ | 0 نظرات »

خبرگزاری هرانا - جواني به نام "شاهین" به اتهام قتل به قصاص محكوم شد.

به گزارش عصر ایران، جلسه رسيدگي به اين پرونده، روز دوشنبه 10 اسفند ماه در شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران و به رياست قاضي حسن تردست برگزار شد و اولياي‌دم با شكايت مجدد، تقاضاي خود را قصاص عنوان كردند.

در ادامه جلسه، ذبيح‌زاده، نماينده دادستان در جايگاه قرار گرفت و ضمن قرائت كيفرخواست گفت: شاهين را متهم به مباشرت در قتل دانست و با توجه به گزارش مرجع انتظامي، نظريه پزشكي قانوني‌‌، اقرار متهم و شكايت اولياي دم، بزه منتسبي محرز است و تقاضاي مجازات متهم را دارم.

نماينده دادستان در تشريح خلاصه حادثه گفت: شب حادثه، شاهین به همراه دوستانش خودرويي را از شهر قدس به سمت گرمدره به مبلغ 2 هزار تومان كرايه كردند. وقتي به منطقه تاريكي رسيدند، با درخواست آنها راننده، خودرو را متوقف مي‌كند و بعد از آن با يك دست گردن اسماعیل(راننده و مقتول) را گرفته و با دست ديگر با چاقو ضرباتي به گردن او زدند.

قاضي تردست، با توجه به مدارك و شواهد موجود در پرونده، محمود یکی از دوستان شاهین را كه در اين پرونده متهم به معاونت در قتل بود و تاكنون در زندان به سر مي‌برد، از اين اتهام تبرئه كرد و به جرم شركت در سرقت منجر به قتل، به 10 سال حبس با احتساب مدت سپري شده و تعليق مدت باقيمانده محكوم كرد.

شاهين نيز به دليل مباشرت در قتل عمدي، به قصاص محكوم شد.


0 نظرات

ارسال یک نظر